ON-LINE - Detail příspěvku
Korepetitor Richard Dvořák
autor: Scena.cz
Korepetitor učí herce v činohře zpívat písničky, vyťukat melodie na klavír. V divadle mám funkci bohatší.
Dělám tu scénickou hudbu, což není mé hlavní povolání, ale zase je to to nejzajímavější. Rozpisy notového materiálu nejsou moc povznášející práce, ale je nutná.
Když děláme nějakou hru, tak je to nutné. Donedávná jsem rychleji psal noty ručně než počítačovým programem. Jedinou výhodu to má, že když už je to na disku, tak potom můžete velmi rychle udělat transpozice, což je nejčastější činnost. Hra se musí upravovat pro hlasy interpretů.
Herci jsou zde velmi schopní a učenliví, vůbec s nimi není žádný problém. Hodně jich hraje na nástroje.
Dělal jsem Poea a také rozhlasové inscenace.
Atmosféra se vystihuje velmi dobře. Rytmus závisí na hercích, režijním výkladu apod. Scénika se mění, do poslední chvíle je to otevřená věc.
Když něco připravuju pro naše divadlo, tak dělám ze dne na den. Když komponuji jinde, tak dodávám více materiálu, aby se mohlo vybírat.
Samotný mi moc neříká. Jdu se spíš podívat, jak se připravuje inscenace, to mi řekne daleko víc.
Tam je postup zcela odlišný. Režisér zadá, co si představuje. A něco dodávám já.
Zcela zanedbatelný. Je tam scénická hudba, já pouze sleduji part a upozorňuji některé muzikanty na jejich nástupy.
Některou svou hudbu nerad poslouchám, spíš jsou to výjimky, z nichž mám dobrý pocit, ale jinak ne.
Práce s každým režisérem je vždy jinačí. Dělal jsem hodně inscenací třeba s panem Pitínským – to je velké dobrodružství (Hotel Viktoria, Liška Bystrouška, Rosemary).
První zadání bylo, ať udělám zvířata z lesa. Pak jsem dělal obrazy ročních období – jaro, léto, podzim a zima. Můj příjezd na zkoušku, to bylo něco zvláštního. Všechny nás to pohltilo.
Přesně tak – všechno dělám tady. Nepřeberné množství kombinací. Používám železné nástroje až po krabičky, tedy SW. Není v tom nikdy živý hráč, ale to ani nejde o to napodobovat živé hráče. Vždycky jde o atmosféru. Komponuji včetně ruchů, zvuků, dokonce si je přímo zabudovávám do hudby. Když potřebuji něco speciálního, snažím se zvuky ulovit sám.
V podstatě od prvních dvou tónů, jak to tam položím, odpíchne se nějaký motiv a už se jen nabaluje až do konce. Mnoho nad tím nepřemýšlím. Písně se dělají daleko snáze. Více mi zabere to rozpracovávání.
Dopředu nad tím neuvažuji. Obyčejně to hutnost získá postupně. Nějaký záměr to není. Obyčejně dělám kombinace moderních elektronických zvuků a symfonických nástrojů.
Naopak, jsem rád, že jste se stavil.
TIP!
AKCE ONLINE - Přehled příspěvků
On-line den s MD Zlín
22.11.2006 - 23:31
Neklidná noc na Nárazu, končí on-line den
22.11.2006 - 21:23
Garderoba: Ladislava Řeháková
22.11.2006 - 20:40
Petra Hřebíčková: S rolí Markéty neustále bojujete.
22.11.2006 - 19:05
Někdy jsou kostýmy jedna báseň…
22.11.2006 - 18:42
Vladimír Fekar: Baví mě, že mohu stále hledat a objevovat...
22.11.2006 - 17:21
Petr Lukáš: Musíte mít všechno pevně v rukou.
22.11.2006 - 16:58
Korepetitor Richard Dvořák
22.11.2006 - 15:12
Jiří Matzner a Kamil Brázdil, zvukaři
22.11.2006 - 14:39
Milena Dvořáková: I za čísly pořád vidíte divadlo...
22.11.2006 - 13:26
Ladislav Mrlík: Cítím se jako další článek, který do inscenace pasuje.
22.11.2006 - 12:47
Radovan Král: Nevadí mi být veden, pokud se jedná o správný směr.
22.11.2006 - 11:54
Práce tajemnice – musí si umět poradit v každé chvíli
22.11.2006 - 11:12
Třicet dva hlav paní Marie Přikrylové
22.11.2006 - 10:34
Dodo Gombár: Ani v osobním životě nemám rád prvoplánovost.
22.11.2006 - 10:17
Ceny Aplaus rozdány ve Zlině
22.11.2006 - 09:15
Blažena Trojanová: Chodila jsem s mokrým tričkem
22.11.2006 - 08:03
Šárka Machová: Někdy se stane, že musím zasahovat
21.11.2006 - 01:24
Antonín Sobek: Mám pocit, že ve funkci ředitele jste jako řidič auta.
13.11.2006 - 23:36
Speciální zpravodajství z Městského divadla Zlín
13.11.2006 - 00:35
Naráz 2006
Fotogalerie akce
zobrazuji fota 1 - 0-> |
reklama