Portrét malíře džungle Otto Plachta

autor: archiv
zvětšit obrázekCelovečerní dokument tvůrkyně a vedoucí Katedry dokumentární tvorby Alice Růžičkové Džungle Placht ukazuje život a tvorbu českého malíře Otto Plachta. Jeho umění výrazně ovlivnil život mezi původními obyvateli Peru, kde v 90. letech založil rodinu. Snímek Plachta sleduje v současnosti v jeho dvou domovech v Peru a v Praze a ukazuje člověka a tvůrce, který se pohybuje mezi dvěma odlišnými světy, zároveň ani do jednoho z nich nepatří. Film měl světovou premiéru na Mezinárodním festivalu dokumentárních filmů Ji.hlava v sekci Česká radost. Následně vstoupil do vybraných kin.
„Našim cílem bylo natočit portrét osobitého umělce, který je křehký a zároveň silný díky své posedlosti malbou. Neúnavně svými obrazy i slovem tlumočí originální pohled z prostoru mezi světy – původních obyvatel Peru a bělochů, peruánské i české přírody, divočiny i města,“ říká režisérka Alice Růžičková.
Alice Růžičková celovečerním snímkem navazuje na 25 let starý dokument Otto Placht – malíř džungle, vytvořený pro Českou televizi. Ten vypráví, jak Otto tvoří a žije se svou rodinou v Peru na „předměstí“ amazonského pralesa. Film zachycoval především tehdejší Ottovo pobývání v Peru, rodinný život ve vesnici kmene Šipibó, tradiční výrobu keramiky, šamanský rituál přípravy a pití ayahuasky a jeho snahu vybudovat v Peru umělecko-terapeutické centrum.
„Zajímalo mě, kam se od té doby Otto posunul lidsky, umělecky, ekologicky. Tentokrát s možností konfrontovat jej s tím, jak se za těch 20 let proměnil jeho osobní a profesní život, jak pokročila devastace pralesů Jižní Ameriky kvůli odlesnění a důlní těžbě,“ říká Alice Růžičková.
Celovečerní dokument Džungle Placht se zaměřuje na Plachtův současný život. Ten se od doby před 25 lety velmi liší. S rodinou se odstěhoval do Prahy. Peru ale zůstalo jeho domovem, kam se vrací pro inspiraci a za svou druhou rodinou. Střídavě tedy pobývá v Praze v malešickém činžáku a v Peru na břehu jezera poblíž města Pucallpa. Pohybuje se mezi dvěma rozdílnými světy a ani do jednoho z nich úplně nepatří. Tvorbě se naprosto odevzdává. Podle vlastních slov se do tvorby nemusí nutit. Musí se nutit, aby netvořil. Hluboce prožívá postupné ničení džungle a jeho cílem je zachytit její zbytky ve své tvorbě.
Časopis 28 - rubriky
Časopis 28 - sekce
DIVADLO
Kultura Česká Lípa zve na vodní hrad Lipý

Prázdninové měsíce se pro mnoho lidí nesou ve znamení dovolených, výletů a času stráveného mimo město. Ovšem p celý článek
HUDBA
Barbra Streisandová v oscarovém muzikálu

Funny Girl
Barbra Streisandová v roli ženy, která ze všeho nejvíc toužila po slávě. A po lásce. Oscarový am celý článek
OPERA/ TANEC
NdB hlásí nejúspěšnější sezonu v historii!

Národní divadlo Brno zažilo letos opravdu mimořádnou a úspěšnou sezonu! I když v kamenných budovách skončilo s celý článek